Saturday, October 28

PERJUMPAAN HARI RAYA '06

TCC1

TCC2

TCC3

TCC4

TCC5

TCC6

TCC7

TCC8

TCC9

TCC10

TCC11

TCC12

TCC13

TCC14

TCC15

TCC16

TCC17

TCC18

TCC19

TCC20

TCC21

TCC22

TCC23

TCC24

TCC25

TCC26

TCC27

TCC28

TCC29

TCC30

TCC31

TCC32

TCC33

TCC34

TCC35

TCC36

ronny

ronny 2

TCC37

TCC38

TCC39

TCC40

TCC41

TCC42

TCC43

TCC44

TCC45

TCC46

TCC47

TCC48

TCC49

TCC50

TCC51

TCC52

TCC53

TCC54

TCC55

TCC56

TCC57

TCC58

TCC59

TCC60

TCC62

TCC63

TCC64

TCC65

7 comments:

Anonymous said...

Diam tak diam, kita sudah pun berada dipenghujung tahun. 12 bulan berlalu, terlalu banyak peristiwa yang telah kita lalui dan alami. Tidak kiralah sama ada tragedi yg di alami itu pahit atau pun manis, namun pengalaman ini menjadikan kita agar lebih berhati hati disamping lebih insaf lagi. Sepanjang tempoh itu juga pelbagai ujian juga yang telah kita lalui. Justru itu kita sepatutnya mengambil kira segala tragedi yang berlaku di sekeliling kita sebagai satu ikhtibar dalam kita menempuh tahun baru yang penuh mencabar ini.

Menyentuh tahun baru, ada diantara kita pasti kini mungkin sedang sibuk membuat pelbagai perancangan...

Disini aku berasa terpanggil untok menanyakan kepada Anda semua, apakah Alumni MHSS akan di biarkan begitu saja?!! begitu juga ruangan Blog ini akan terbiar tanpa sokongan dari yang lainnya?!...

Apabila kita melihat sesuatu yang sudah tersedia, pastinya perasaan berbaloi terasa dihati. Namun tahu kah kita bagaimana setiap kerja itu dilakukan?! .. Kadang kala perkara ini dianggap remeh olih seseorang. Aku rasa lebih berbaloi lagi dengan berkongsi resepi dengan Encik Ismail dalam pelbagai maklumat supaya isu-isu dalam ruangan ini akan terus kekal dan menarik.

Di zaman morden ini, pengorbanan seakan sudah hampir pupus. Kadangkala tidak lagi keikhlasan dalam pengorbanan, sebaliknya setiap keringat, tenaga, wang ringgit dan idea yang di keluarkan perlu dibalas dengan pujian pengharagaan da sebagainya... Justu nilai pengorbanan kini sudah tidak lagi bermaana.

Bagi aku pengorbanan Encik Ismail bertitik tolak daripada keyakinan.. Tidak sukar untuk mewujudkan keyakinan sebagai landasan kepada pengorbanan. Malah kesunguhan yang ada pada diri Encik Ismail mampu membantu mengatasi halangan yang mendatang..

Aku harap Encik Ismail tidak akan patah semangat.. teruskan usaha, kami mengalu-alukan sumbangan dan pembabitan anda dalam mengusahakan Blog ini. Terima kasih diatas keperihatinan dan isu-isu semasa yang di paparkan...

CT said...

Nilai sesuatu pengorbanan hanya Allah yang dapat menentukan dan orang yang benar-benar iklas tidak akan mengeluh kemudian bila namanya tidak menjadi sebutan! Orang yang bijak akan menjadikan pujian sebagai satu motivasi untuk melakukan lebih banyak kebaikan dan ia akan menjadikan teguran sebagai satu cabaran untuk memperbaiki segala kesilapan. Ismail telah membuka ruang kepada kita Ex-Monkshillian melalui blog ini...Dia merasakan kepuasan dan kegembiraan dengan hadirnya kita di sini...InsyaAllah Ismail bukan orangnya yang cepat berputus asa. Apa yang paling diperlukan oleh Mel adalah sokongan moral dan idea yang bernas dari kita semua...Semuga jangan ada di antara kita yang akan menjadi 'backstabber'

CT said...

Gue percaya lu leng! A Friend In Need Is A Friend Indeed!!! Don't Forget To Watch His 'Back' He...He..

Anonymous said...

Pernah saya nyatakan blog ini bagai jembatan emas utk semua mantan MHSS. Benar kata Omar, mengadakan masa dan material utk menyediakan blog spt ini, pengorbanan nya is undescribable.

Saperti diketahui, blog di internet boleh kita dapati secara percuma. Ada menggunakannya utk menfaat pribadi
semacam advertisement board.
Tapi keunikkan blog MHSS71 ini..personally I hv no words can describe as to how this can be attained dari apa yg Omar usulkan, untiring efforts Mail mengumpul dan mengatur element diblog ini. Maka itu wajar Omar mengutarakan satu sidang yg dia tulis dan dari apa yang saya personally memahami kita perlu memberi pandangan juga memberi penampilan idea2 baru - bagaimana kita semua dapat memberi GROUP IDEAS yang bernas agar blog ini tidak menjadi 'hambar'. BUKAN 'backstabber' spt Odah nyatakan itu amat BENAR SEKALI - itu yang kita perlu awasi. Malah jika disebut nilai dollar pula, Luhur saya nyatakan kita tidak boleh mempastikan keupayaan teman2 semua. Saya yakin dan pasti. the dollar value TIDAK ADA dalam vocabulary Ismail dan working teamnya.
Maaf kata, persahabatan yang tulus tidak berpanggong material dunia.

Masa berubah, kewajipan hari2 kini terlalu mencabar. Schedule diatur bagaimana rapi, adakalanya dibatalkan.
Satu yang ingin saya cadangkan..tahun 2007 baru bermula, cuba adakan satu NOTIS BOARD dimana dpt dimaalumkan semua ketemu, mungkin pada satu hari libur, santai2 di pantai East Coast Park, each bring their own 'POTLUCK' duduk sesama membincangkan agenda 2007 dan atur, mungkin ada teman2 yang boleh 'mengusahakan' agenda yang lahir semasa bersantai ini. Kumpulkan working team utk 'membantu' usaha murni ini agar keutuhan silatulrahim berterusan. Ada persetujuan, the working team akan mengutarakan usul pada Pak Mail - daftarkan di NOTIS BOARD BLOG untuk penyertaan mereka berminat.
Malah..jika ada yg ingin mengutarakan pendapat secara pribadi(pastikan pendapat yg wajar) bolehlah emel ke Pak Mail langsung.

Mana tau ada yang nak sponsor destinasi percutian pada hari Perjumpaan Silatulrahim Tahun 2007, yg dapat bonus x bulan, nak adakan gathering etc etc...nobody knows?.

Apa yang saya tuliskan ini, crystal clear tidak mudah malah pusing kepala Mail dan tenagakerjanya untuk mereka sahaja duduk bersama memikirkan apa yg hendak diaturkan setiap tahun (selagi nyawa di tanggung badan). Kita perlu tanyai diri sendiri..mencukupikah sekadar Perjumpaan Silatulrahim setahun sekali, jemputan walimatulurus anak2 teman sekolah pada musim2 tertentu.

Malah perjumpaan yg baru lalu itu, krana tugas pejabat...terasa amat, bila melihat foto2 yag ada di blog ini nostalgia nya.. Jaafar Ibrahim i sangkakan Datuk Sri Najib Tun Razak eh eh eh.

Khusus utk Ismail dan tenagakerjanya, jgn patah semangat. Omar..insyaallah, we will be in touch soon.

CT said...

Assalamu’alaikum Arshad, Sebak rasa di dada ini bila terbaca mengenai bangunan MHSS yang akan dirobohkan…Your idea supaya dianjurkan suatu perjumpaan di perkarangan MHSS adalah satu fikrah yang ‘Mumtaz’! Perjumpaan yang dianjurkan tidak semestinya ‘Grand’… Asal kita Ex-Monkshillian dapat berkumpul kembali buat kali terakhir mengimbas kembali kenangan silam pun at least dapat juga jadi ‘Pain Killer’ untuk hati yang pilu bila melihat bangunan MHSS tersungkur mencium bumi…

CT said...

Alaa Leng...You tak sentimental ke? Bagus juga idea you tu nak adakan picnic...Perjumpaan yang 'Grant' pun kalau tak menepati matlamat pasti kurang memuaskan? Comment Please!

Anonymous said...

Wa'alaikum salam Odah, Leng and all bloggers. Time are precious, siapa nak mula pukul gendang to fix a day for all di perkarangan MHSS(least an advance notice).

Leng...aku tahu kamu ini banyak nostalgianya di MHSS, dont worry aku faham amat kamu ini..mungkin juga semua yg pernah menimba ilmu di MHSS. We dont need a grand event - cukup sekadar semacam melawat musium, lintas dari lantai bawah hingga ke lantai atas. Mana tahu, mungkin di suatu sudut MHSS, ada kenangan yg tidak dapat dilupakan. Leng/Odah suggest a picnic that can be an appropiate ideas.

Akan segar kembali, letaknya dimana kelas daku, pernah aku berbaju dan berseluar putih, terdampar lencana sekolah di kocek kanan baju ku. Akan terngiang di telingaku, riuhnya waktu didarjah dan aktiviti2 di padang sekolah...akan teringat beratur di kantin menunggu giliran membeli makan. Akan tersenyum sendiri, mengingati peristiwa silam, jeling menjeling, usik mengusik...gosh!. Nothing beats the rest ONLY when you are in school.

Hanya jika diatur the day di perkarangan MHSS, janganlah jadikan that be the saddest day of the days, akan tetapi kita nurture bersama blog ini demi menyambung ketulusan silatulrahim kita semua hingga akhir hayat.